X inchide

Tu ai o alimentatie sanatoasa sau nu?

Esti mereu pe fuga, mananci de la patiseria de la coltul strazii sau de la fast-food si te gandesti ca e timpul pentru o schimbare? Ce spui sa gatesti acasa, in confortul bucatariei tale? Nu te lasa pacalit de faptul ca toata lumea pare maestru in bucatarie si sa nu crezi ca sa gatesti in seamna ca trebuie sa petreci ore intregi langa aragaz sau sa ai o diploma. Pana la urma, nu uita ca foamea e cel mai mare bucatar si cu siguranta sunt multe momente in care poti si tu sa te bazezi fie pe acest bucatar, fie sa mergi la sigur cu niste retete de mancare rapida.

Ti-ai pus palaria de bucatar si crezi ca te vei transforma instant intr-unul? Nu e suficient, insa nici nu e prea greu. Ai nevoie de putina rabdare, dar si de niste retete bine explicate, care sa te ajute sa gatesti mancarea asa cum trebuie, inca de la inceput. Un esec te poate demoraliza si te-ar putea face sa renunti la a mai gati.

Daca vrei sa mananci sanatos, alege retete care nu contin ingrediente procesate, lasa zaharul deoparte si nu te arunca la prajeli. Alimentele naturale si prepararea termica prin fierbere sau la cuptor sunt cele mai sanatoase. Asta daca nu vrei sa pregatesti o salata sau o mancare care nu necesita deloc foc.

Daca acum faci primii pasi in bucatarie, poti incepe cu o salata. Adauga ingredientele tale preferate (frunce de salata, bucatele de avocado, usturoi, rosii, carne fiarta de pui, alune), putin ulei si un varf de cutit de sare si masa e gata. Cu cat va fi mai colorata, cu atat te vei bucura mai mult atat de aspect, cat si de vitamine. Poate stiai deja ca poti obtine diversitate nutritiva avand diversitate coloristica in farfurie, adica legume si fructe de culori cat mai diferite.

Daca tot vorbim de fructe, si ele sunt o alegere buna pentru salate. Insa ar fi bine sa le consumi ca desert sau la micul dejun. Altfel, s-ar putea sa nu iti tina prea mult de foame si sa ramai fara energie cand iti e lumea mai draga.

Supele si carnea slaba gatita la gratar, cuptor sau prin fierbere, alaturi de legume fierte in apa sau la abur reprezinta de asemenea mese sanatoase si bune pentru pranz. Nu trebuie sa gatesti complicat pentru a te hrani sanatos. Trebuie doar sa gatesti corect.

Testeaza sfaturile de mai sus daca esti incepator si bucura-te de gustul alimentatiei naturale si sanatoase.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *