Studiu GLAMI.ro Black Friday: 60% dintre romani vor cheltui pana la 1.000 de lei pe comenzile lor online

Black Friday este, fara indoiala, unul dintre cele mai asteptate momente ale anului cand vine vorba de cumparaturile online – si nu numai. Insa cum planuiesc romanii sa profite de reduceri in 2022? In noul studiu realizat de www.glami.ro, cea mai mare platforma de descoperire a modei din Romania, au fost prezentate aspecte importante privind obiceiurile actuale de consum.

Acest studiu face parte din Fashion (Re)search, proiect ce analizeaza periodic tendintele pietei. Datele au fost colectate printr-un chestionar, in perioada 4-18 septembrie, deschis tuturor vizitatorilor platformei, cu peste 4.900 de respondenti.

Prognoza cumparaturilor fashion de Black Friday

Daca in 2021 procentul oamenilor care planuiau sa cumpere articole de moda cu ocazia Black Friday era de 75%, anul acesta a adus o scadere de remarcat. Cu alte cuvinte, 67% dintre consumatori mai doresc sa-si imbogateasca garderoba cu articole la pret redus.

In plus, s-a modificat si ponderea persoanelor care nu au inca idee daca isi vor cumpara haine sau nu cu acest prilej: de la 16% la 25%. Situatia expusa reprezinta o oportunitate pentru magazinele online de a convinge cumparatorii prin promotii relevante.

Cheltuieli impresionante, in ciuda instabilitatii economice

Cumparaturile impulsive sunt infloritoare, desi contextul actual le descurajeaza.
48% dintre romani spun ca nu isi vor planifica achizitiile in avans, dar vor cauta cele mai bune oferte in aceasta vanatoare a reducerilor.

Rezultatele sunt interesante si cand atentia se indreapta asupra bugetului. 38% vor cheltui intre 250-500 de lei, 22% vor avea un interval de 500-1.000 de lei, iar 19% nu s-au hotarat inca.

Aceasta suma de pana la 500 de lei pentru achizitiile online de Black Friday ne plaseaza pe locul doi in Europa. 40% dintre unguri nu vor depasi pragul de 100 de euro pentru comenzile de Black Friday, romanii ocupa locul secund, iar pe pozitia urmatoare se afla bulgarii (32% vor cheltui pana la 100 de euro pentru cumparaturile lor de Black Friday).

 

Obiceiurile de consum adoptate in perioada pandemiei sunt inca prezente

Poate ca in trecut cumparaturile in magazinele fizice erau cele mai de dorit, dar ultimii trei ani au rescris scenariul. Clientii s-au familiarizat cu procesul de achizitie online, considerandu-l mai convenabil decat cel offline. 54% dintre respondenti au spus ca nu s-ar simti confortabil la cumparaturi in magazinele fizice in perioada Black Friday, iar daca ar observa o supraaglomerare, ar pleca.

Despre GLAMI

GLAMI Romania a fost lansata in iunie 2017. Cea mai importanta platforma online europeana de descoperire a modei are peste 300 de magazine partenere inregistrate pe www.glami.ro si peste
1 milion de produse de la aproape 12.000 de branduri. GLAMI se angajeaza sa dezvaluie date si informatii relevante despre starea sectoarelor de e-commerce in tarile in care opereaza, prin proiectul de analiza pe termen lung Fashion (Re)search. GLAMI Fashion (Re)search este singurul sondaj in derulare dedicat modei, care observa, monitorizeaza si inregistreaza tendintele actuale din 9 tari.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *