Inovatiile, din oricare domeniu, nu inceteaza sa ne uimeasca. Domeniul automobilistic, nu este o exceptie. Zilnic aflam stiri despre noi modele de masini eco sau suntem fascinati de creatiile designerilor de masini, care-si expun bijuteriile in cele mai scumpe si cotate saloane de automobile din lume.Recent echipa de testeri de la Garage 54 s-au aventurat intr-o provocare greu de imaginat.
Acestia si-au propus sa realizeze jante din plexiglas, un material termoplastic, care este transparent ca sticla, dar nu dispune de aceleasi proprietati casante, din acest motiv este mai rezistent la greutati. La realizarea experimentului, au fost necesare placi cu grosimea de 20 mm.
Plexiglasul sau Plexiglasul este un material foarte rigid format din poli (metacrilat de metil), care este un termoplastic rezistent la spargere. In mod normal, este utilizat ca inlocuitor pentru sticla. In ciuda faptului ca este o alternativa la sticla traditionala pe baza de silice, acest material este inca clasificat ca sticla, asemenea altor termoplastice.
Baietii au folosit pentru test o masina de model Mercedes-Benz 190 E, care nu era in cea mai buna stare. Productia Mercedes-Benz 190E s-a incheiat cu zeci de ani in urma, insa modelul ramane printre cele mai importante masini ale producatorului pana in prezent. Totusi, face parte din superba si legendara gama 190E 2.5-16 Evolution II. Masina este, de asemenea, una dintre preferatele automobilistilor datorita calitatii si versatilitatii sale. Cu siguranta datorita acestor detalii, echipa de la Garage 54 s-au antrenat in acest experiment.
Experimentul lor a constat, practic, din desfacere spitelor ansamblului clasic cu trei piese si le-au inlocuit cu plexiglas pentru un aspect transparent.Totusi, experimentul a fost dificil si a intalnit obstacole.Dupa ce echipa de mecanici si-au propus inlocuirea spitei anvelopelor, ei au efectuat initial unele masuratori, insa au uitat sa lase spatiu pentru fatete. Drept urmare, mecanicii nu au mai putut introduce de la inceput materialul in anvelopa.
A fost necesar sa fie realizate cateva modificari in plan pentru a fi posibila umplerea anvelopei cu plexiglas.
Testul s-a finalizat cu amplasarea anvelopelor la masina. Din pacate, nu au reusit sa realizeze un test drive si sa conduca masina mai departe, deoarece anvelopele noi se frecau de arcadele rotilor si nu puteau conduce autovehiculul in mod corespunzator.
Cu toate acestea, modificarea arata destul de bine pe 190E, dar ar fi fost mai estetic daca dotau instalatia cu lumini LED. Asemenea teste au mai fost realizate, unul dintre ele in 2011, de catre atelierul de tuning West Coast Customs, unde s-au desfasurat filmarile pentru emisiunea Pimp My Ride. Atunci a fost finalizat un R8 inspirat de filmul Tron. Modelul purta un set de anvelope asemanator.
Cert este ca materialul care a fost atunci utilizat nu a este cunoscut.Trebuie mentionat ca sunt pe piata materiale mai scumpe si mai rezistente decat plexiglas.Totusi, va mai fi nevoie pana acest tip de anvelope vor putea inlocui niste anvelope de iarna calitative.De asemenea, acest material si modul de realizare trezeste un set de intrebari privind rezistenta si siguranta, daca masina este utilizata zilnic, in conditii diverse de drum.