X inchide

Fierul, un mineral care joaca un rol important pentru imunitate

Fierul nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia nimanui, in special in aceasta perioada cand cei mai multi sunt preocupati de cum poti sa-si creasca imunitatea.Fiecare celula din corp contine o anumita cantitate de fier ajutand la transportarea oxigenului si a substantelor nutritive in organele vitale.

Din nefericire, foarte multe persoane se confrunta cu o lipsa acuta de fier. Statisticile arata ca peste 80% din populatia globului pamantesc are un mare deficit datorita faptului ca nu consuma zilnic alimente bogate in fier.

Care sunt beneficiile fierului pentru organism ?

O alimentatie bogata in fier este deosebit de benefica pentru circulatia sangelui si impiedica aparitia bolilor cardiovasculare. Fierul este cel care iti confera o mare rezistenta la efort, transformand astfel zaharul din sange in energie si oferindu-ti o stare de bine.

Productia de enzime este legata de nivelul fierului asimilat in corp.  Acestia joaca un rol important in crearea de noi celule, aminoacizi si hormoni.Este important sa consumi cat mai multe alimente bogate in fier atunci cand vrei sa te recuperezi rapid dupa ce ai depus efort fizic prelungit. Sistemul imunitar nu poate functiona normal in lipsa unei cantitati optime de fier din organism.Eventualele deficiente de fier din perioada copilariei impiedica dezvoltarea creierului si faciliteaza aparitia anemiei, o afectiune destul de grava.

Care este doza recomandata de fier in functie de varsta ?

Doza zilnica recomandata de fier este de:

  • 10 mg la copiii intre 1-14 ani,
  • 15 mg la adolescenti,
  • 8 mg la barbati
  • 18 mg la femei cu varste cuprinse intre 19 si 50 de ani
  • 8 mg pe zi la femei şi bărbaţi peste 51 de ani.
  • maxim 27 mg pe zi pentru femeile gravide.

Care sunt simptomele carentei de fier ?

Dupa ce s-a instaurat in corp un deficit mare de fier apar simptome ca :

  • oboseala
  • slabiciune musculara,
  • caderea parului,
  • dureri de cap,
  • depresie,
  • ameteli,
  • lipsa poftei de mancare
  • paloarea fetei

Care sunt alimentele care au un aport important de fier ?

Fierul este de doua tipuri hem si non hem. Iata o lista cu alimentele care reprezinta cele mai indicate surse de fier, din prisma acestor caracteristici.

Fierul hem se absoarbe mult mai usor in organism si se gaseste in :

  • carnea de vita,
  • organe,
  • scoici,
  • creveti
  • carne alb.

Fierul non hem nu se asimileaza la fel de usor si se gaseste in urmatoarele plante :

  • fasole verde,
  • ciuperci,
  • linte,
  • mazare,
  • cimbru
  • germeni de cereale.

Consumand in stare cat mai naturala semintele de chimion, de dovleac, de susan, branza tofu, soia, maslinele, nucile si galbenusul de ou iti confera un aport important de fier.Alimentele bogate in vitamina C cum ar fi : kiwi, pepene galben, capsuni si conopida cresc absorbtia fierului.De asemenea, nu este indicat consumul de ceai, cafea, vin sau ciocolata, dupa ce ai mancat alimente bogate in fier pentru ca acestea inhiba absorbtia de fier.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *