X inchide

De ce este important sa consumi Vitamina K?

Daca te-ai intrebat mereu care sunt beneficiile consumului de Vitamina K acum poti sa afli raspunsul corect. Chiar aca nu este o vitamina prea cunoscuta are un aport esential pentru organism.Vitamina K se imparte in 2 categorii de baza, si-anume: K1, vitaminele regasite in furnzele verzi ale legumelor si K2, vitaminele regasite in mancarurile fermentate.Este important de stiut faptul ca si corpul nostru produce vitamina K2 din flora intestinala sau bacterii.

Iata si lista cu beneficii :

*proteinele din vitamina K joaca un rol esential in coagularea sangelui si opresc sangerarile.

*impreuna cu vitamina D reprezinta un liant puternic ce permite calciului sa se asimileze mai usor in oase. Deficientele de vitamine din organism maresc considerabil riscul unei fracturi.

*reducere aparitia bolilor precum Alzheimer si cancer la prostata.

*mentine sanatatea oaselor si a inimii.

*are un rol important in mineralizarea oaselor

*ajuta la mentinerea functionarii creierului,

*sustine un metabolism optim .

De unde se poate asimila vitamina K :

*plante aromate : busuioc, salvie, cimbru, patrunjel, coriandru, maghiran si arpagic.

*legume verzi: salata, varza, spanac, mustar, funze de nap, ceapa verde, varza de Bruxelles, broccoli

*ridichi, salată rosie, telina, varza creata si conopida

*condimente picante : ardei iute, boia, praf de chili si curry

*sparanghel, fenicul, praz, muraturi, soia, ulei de masline si fructe uscate

*ficatul de vita, pui si porc, cotletele de porc, carnea de pui, pasta, branzeturile, baconul, carnea de vita tocată, pieptul de rata, gălbenușul, brânza cu mucegai, laptele, untul, smantana.

*ceaiul verde, germenii de grau, soia, frunzele de papadie.

Care este doza minima recomandata in functie de varsta ?

Necesarul zilnic se afla in strans raport cu temperatura mediului ambiant, iar in perioada calda este nevoie de un gramaj mai mare.Doza minima recomandata pentru adulti este de 0,001mg de vitamina K pentru fiecare kg al corpului. Iata cum arata si lista aportului de vitamine in functie de varsta :

*Sugari (0-6 luni) – 2 mcg

*Sugari (de la 6 luni la 1 an) – 2,5 mcg

*Copii (1-3 ani) – 30 mcg

*Copii (4-8 ani) – 55 mcg

*Copii (9-13 ani) – 60 mcg

*Copii (14-18 ani) – 75 mcg

*Barbati (cu varsta de 19 ani și peste) – 120 mcg

*Femei (cu varsta de 19 ani și peste) – 90 mcg

*Femei gravide si care alapteaza (14-18 ani) – 75 mcg

*Femei gravide si care alapteaza (cu varsta de 19 ani si peste) – 90 mcg

Care sunt afectiunile care pot aparea in urma deficitului de vitamina K:

*Coagulare deficitara a sangelui;

*Hemoragii nazale;

*Scaun si urina cu sange;

*Menstruatie cu sangerare abundenta;

*Sangerare intensa la taieturi;

*Anemii;

*Hemoragii interne;

*Sangerari gingivale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *