X inchide

Cum sa castigi increderea clientului SEO invatandu-l procesul de optimizare

De-a lungul timpului am descoperit ca o parte covarsitoare a clientilor pe care i-am intalnit stiu cate ceva despre SEO, dar nu sunt siguri cum sa aplice tehnicile asa cum un profesionist stie sa o faca astfel incat toate “rotitele” sa mearga asa cum ar trebui.De cele mai multe ori introducerea clientului in lumea SEO se face inca de la primele schimburi de replici telefonice si mai apoi la intanirea cu acesta, insa chiar daca l-ai “cucerit” de la primele intrevederi, predarea procesului de optimizare ar trebui sa faca parte din “oferta” de servicii SEO si gestiunea acestora pentru ca este cel putin la fel de important sa il mentii client.

Exista o vorba care spune ca un client odata castigat incepi sa il pierzi. Adesea simti ca lucrurile se precipita de nicaieri cu toate ca standardele sunt ridicate, cand stii ca oferi mai mult decat este nevoie si totusi exista mici nemultumiri.

Contactul si comunicarea cu un client este la fel ca in oricare alta relatie. Ea trebuie sa existe si nu trebuie sa iti fie teama sa ii imparti “cateva dintre secretele tale” pentru ca oricum nu va putea sa le reproduca, oricum nu are timp sau oricum nu plateste un ban pentru a face tot el aceste multe lucruri complicate.

Cert este ca SEO este un subiect complex care acopera multe tematici, iar explicarea intregului proces sau invatarea clientului despre acesta ridica mari provocari daca incerci sa o faci astfel incat pentru el sa nu para ca vorbesti limbi straine.

Colaborand cu destui oameni am descoperit ca o buna parte a clientilor SEO inteleg mai bine valoarea pe care o aduce procesul de optimizare atunci cand le explici, fara sa folosesti termeni prea tehnici, semnificatia si potentialul beneficiilor serviciilor SEO introducandu-le intr-un plan de marketing online si saDaca esti in cautarea unor noi clienti pentru serviciile tale SEO, iata cateva modalitati eficiente pe care le-am conceput si dezvoltat cu succes la ADfel Digital Marketing, una dintre firmele bune din Bucuresti.

Explica clientului de ce serviciile SEO sunt necesare pentru afacerea acestuia

Tine minte sa ai in vedere aceste trei lucruri pe care sa le comunici clientului despre SEO si sa demonstrezi plus-valoarea pe care o aduci afacerii online prin procesul de optimizare:

  • Explica-i procesul intr-o maniera prietenoasa, glumind si fara notiuni foarte tehnice, in limitele de limbaj pe care le intelege;
  • Demonstreaza-i ca SEO este relevant astazi mai mult decat maine. Arata-i niste rezultate si indica-i cateva puncte cheie care ii vor aduce beneficii considerabile;
  • Fii concis si nu te abate in povesti, in special cele pompoase, pentru ca il vei plictisi si isi va pierde interesul.

Atunci când am făcut cunoștință cu clienții mei, îmi place să încep prin a explica faptul că SEO este un instrument vital pentru succes, ca punct de pornire către o conversație mai arătată despre cum să arătăm valoarea SEO.Exista clienti care nu se grabesc sa apeleze la servicii SEO  decat dupa ce inteleg cat mai bine procesul de optimizare si este important sa le explici ca in prezent mediul online este cel putil la fel de important ca cel offline.

De ce sa opteze potentialii clienti pentru canalul de promovare online SEO?

Clientii trebuie sa inteleaga ca oamenii apeleaza des la motoarele de cautare si in special la Google in Romania pentru a descoperi tot ceea ce au nevoie, de la informatii de valoare pentru acestia precum simptomele medicale, pana la divertisment sau activitati sociale desfasurate in locatii precum restaurantele.

De asemenea, pe masura ce tehnologia evolueaza, mediul online ofera utilizatorilor confortul de comanda orice fel de produse din propriul camin, de la birou sau chiar si in deplasare, fie de pe desktop, laptop, tableta sau smartphone.Din acest motiv, un site de prezentare al serviciilor sau un magazin online este necesar sa fie adaptat si optimizat pentru cat mai multe device-uri, iar afacerile locale optimizate pentru vizibilitate si cautari in Google Maps, unde persoanele pot vedea imagini relevante, meniuri sau recenzii ale altor oameni.

Aspecte importante pe care este recomandat sa le explici potentialilor clienti

  • Rezultatul serviciilor SEO imbunatateste sursa principala a unui site: traficul organic.
  • SEO creaza incredere in serviciile si produsele oferite, mareste notorietatea (brand awareness).
  • Procesul de optimizare imbunatateste ciclurile de cumparare si aduce afacerea online sau compania in atentia oamenilor.

Cu toate ca o parte sunt familiarizati cu termenul si activitatea specifica serviciilor SEO, acestia au o experienta limitata si lacunara in vis-a-vis de multe aspecte.Daca alegi sa le imparti informatii despre SEO vei putea completa lipsa cunostintelor, ceea ce te va ajuta sa le castigi increderea.

De ce sa educi clientii despre “optimizarea SEO”?

Daca furnizezi servicii SEO sau intentionezi sa o faci, trebuie sa stii ca acest proces nu inseamna doar obtinerea unor rezultate bune. La fel de important este sa oferi clientilor creditul pentru cunostintele acestora si poate chiar sa le oferi mici informatii despre factorii de crestere din culisele agentiei sau firmei SEO.SEO poate fi un instrument foarte valoros pentru multe industrii, iar transparenta din partea ta ii le va oferi o imagine mai clara despre valoarea serviciilor pe care le oferi, despre vizibilitatea online si cresterea vanzarilor.

Ce beneficii ai daca educi clientii spre SEO?

Aptitudinile tale ca specialist SEO sunt importante, dar atunci cand reusesti sa le explici procesul de optimizare clientilor, acestia te pot aprecia la adevarata valoare, te vor diferentia de alte servicii de pe piata si iti poti dezvolta mai bine firma SEO.De asemenea, astfel ai ocazia sa le explici ca procesul SEO reprezinta o investie in afacerea lor si ca implica multa munca si timp.Implicarea lor in planul de marketing online te va transforma intr-un partener, iar relatia se va consolida creand o relatie mai puternica.

Iata doua modalitati de a mentine legaturile cu clientii SEO:

Clarifica obiectivele si asteptarile progresiv

Chiar daca ai preconizat o evolutie pe o anumita perioada de timp, ai stabilit impreuna cu clientul niste obiective si ai creat niste asteptari, se poate intampla ca lucrurile sa mearga precum ai anticipat sau nu. Actualizarea informatiilor sunt importante atat pentru strategia implementata de tine, cat si pentru client  care este tinut la curent cu tot ceea ce se intampla.

Raporteaza periodic activitatea

Pentru ca orice firma SEO serioasa stabileste o strategie de crestere viabila pentru imbunatatirea rezultatelor SEO clinetilor, acestia vor afla cat de mult timp si volum de munca este necesar pentru atingerea obiectivelor.

Poti oferi clientilor tai raportarea activitatii bilunar sau lunar prin:

  • apeluri telefonice sau online;
  • pe suport electronic PDF prin e-mail;
  • raportarea KPI-urilor din instrumente specifice precum CRM;
  • comunica cu clinetii prin intermediul blogului tau.

Etapele din procesul de educare SEO

Fiecare client SEO se afla in etape diferite de intelegere ale nevoilor sale de marketing online si este necesar sa oferi infomartiile pentru fiecare in parte, pentru nivelul lor de intelegere. Asadar, va fi nevoie:

  • sa aflii cat stie despre SEO si internet;
  • sa determini modalitatea lor de invatare;
  • sa dezvalui sensul termenilor SEO si aplicabilitatea tehnicilor pentru afacerea lor;
  • sa optezi pentru analogii care are ofera un sens mai usor de inteles.

Pentru a oferi cele mai bune informatii presonalizate pentru clientul tau, iti recomandam sa petreci timp pe site-ul acestora inainte de intrevederea programata.Astfel, vei putea identifica oportunitati suplimentare pentru aplicarea tehnicilor de promovare online.Daca iti doresti o firma care ofera servicii SEO personalizate pentru atingerea obiectivelor pe care ti le-ai propus si sa fii tratat mai mult decat un simplu client, viziteaza site-ul adfel.ro si povesteste-ne despre ambitiile tale in mediul online.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *