Ce ce este indicat sa stii despre SEO on page si SEO off page si de ce!

Daca administrezi un site, probabil ai auzit de SEO. Este un termen din ce in ce mai folosit in mediul online si incepe sa trezeasca un interes urias si in Romania din partea celor care se bazeaza pe afacerile ce isi gasesc clientii de pe internet.SEO reprezinta un  proces complex, atat on page, cat si off page prin care un site este optimizat, astfel incat sa beneficieze de o vizibilitate cat mai amre si sa ocupe pozitii cat mai bune in principalul motoar de cautare: Google.

Pentru un administrator de site, cea mai simpla solutie este sa apeleze la servicii SEO complete. Optand pentru serviciile oferite de o firma SEO buna, un administrator poate sa beneficia de eficientizarea intregul proces si generarea un ROI mult mai mare decat in cazul altor canale de marketing.

Din pacate, nu toate serviciile firmelor sau agentiilor de pe piata din Romania sunt bune. Pentru a gasi acele servicii potrivite pentru tine, trebuie sa stii cat mai multe despre SEO, optimizarea unui site, sa stii ce sa soliciti si, evident, sa ai planificate niste obiective. Din acest motiv, in acest articol vom trata subiectul optimizarii on page si optimizarii off page a unui site.

Ce este optimizarea SEO on-page?

Site-ul are o structura bine definita semantic so respect toate conditiile de buna practica recomandate de Google? In limbaj comun putem afirma ca pentru a fi acceptat si promovat de Google, orice site trebuie sa aiba continut unic si bun, sa aiba imagini de dimensiuni reduse, sa se incarce repede si sa aiba o structura usor de inteles.

In general, optimizarea on page se bazeaza pe cateva elemente de baza precum:

*Structura coerenta, continut text relevante. In ansamblul sau orice text trebuie sa contina titluri, subtitluri, o anumita densitate a cuvintelor cheie si o exprimare cat mai corecta.

*Meta tags, titluri si subtitluri. Atat Google, cat si alte motoare de cautare partenere acorda o relevanta a paginilor pentru expresiile cautate de utilizatorii onlin in motoarele lor de cautare atunci cand sunt folosite corecte meta titlurile si meta descrierile in concordanta cu continutul unei pagini web si este necesar ca acestea sa fie prezente in fiecare pagina;

*Texte alternative pentru imagini. Probabil ca ai mai auzit de ALT, dar nu stiai ca acesta este un atribut HTML ce iti permite inserarea unui cuvant sau a unei expresii care sa tina loc imaginii. Google inca nu recunoaste destul de bine imaginile in sine si din acest motiv iti revine tie responsabilitatea de a indica despre ce este vorba in ea;

*Linkuri interne. Exista o serie de firme sau agentii care ofera SEO prin inbound marketing, adica acestea creaza continut si o strategie de linkurui interne. Aceste linkuri intre paginile unui site ajuta foarte mult la indexarea rapida a paginilor si pot reprezenta un „ingredient” important pentru cresterea vizibilitatii in Google.

Ce este optimizarea SEO Off page?

Acest proces consta in diferite tehnici de optimizare, in functie de strategia abordata si obiectivele pe care vrei sa le atingi, care se aplica in afara site-ului tau.In mod natural, site-ul tau trebuie sa aiba ceva bun de oferit altor utilizatori online, iar acestia sa il mentioneze in paginile lor plasant un link extern catre o anumita pagina a ta.

Din pacate in Romania naturaletea aparitiei linkurilor este aproape inexistenta si de cele mai multe ori aceasta capata forma de cunoscuta de promovare prin advertoriale, comunicate de presa, achizitia de spatii publicitare pe alte site-uri si aplasarea unor bannere, publicarea de statistici, imagini videoclipuri sau alte tehnici de PR.

Optimizarea off page este aproape inutila fara o optimizare on page adecvata, deoarece daca prima are scopul de a prezenta serviciile sau produsele pe care le oferi directionand traficul catre site-ul tau, optimizarea on page genereaza trafic organic fara niciun fel de cost aditional. Cu toate acestea este bine sa stii ca amble procese de SEO se influenteaza una pe cealalta si este bine sa optezi amandoua daca doresti sa beneficiezi de avantajele serviciilor SEO.

De ce este important sa fii familiarizat cu termenii SEO?

Probabil ca tu iti cunosti afacerea si ce cauta clientii la produsele sau serviciile tale, insa daca doresti sa apelezi la servicii SEOm iti recomandam sa cunosti te informezi cat mai bine cu privire la termenii SEO pentru a nu fi coplesit de volumul mare de informatii si eventual indus usor in eroare.

Totodata, in acest fel iti vei putea da seama daca cei la care apelezi sunt cu adevarat cunoscatori sau inca “incearca marea cu degetul”. Fiind familiarizat cu termenii poti abora diferite teme de discutii si formula intrebari incrucisate, care pot usor diferentia un amator fata de un specialist SEO.

Sfaturi utile!

Indiferent ca alegi un profesionist sa iti promoveze online afacerea sau decizi sa iti faci singur optimizarea on page sau off page, este bine sa tii cont de cateva lucruri:

*Scrie intotdeauna continut de calitate prin care sa oferi informatii bogate si complete celor care viziteaza pagina web. Google apreciaza foarte mult daca utilizatorii petrec mai mult timp pe acea pagina.

*Foloseste titluri relevante pentru continutul pe care il publici si nu ezita sa folosesti linkuri pentru a arata sursa preluarii unei sectiuni de text, imagini sau video.

*Foloseste videoclipuri, imagini si infografice pentru ca continutul tau sa fie mai usor de citit si inteles.

Daca totusi doresti sa te preocupi de bunul mers al afacerii si sa ai alaturi de tine un partener cu care sa ai succes in mediul online, opteaza pentru serviciile SEO oferite de firma ADfel Digital Marketing. Viziteza pagina adfel.ro si afla mai multe detalii despre noi si serviciile noastre!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *