X inchide

Care este abordarea optima pentru promovarea online prin intermediul comunicatelor de presa?

Desi de cele mai multe ori auzim vorbindu-se despre comunicate de presa in cazul autoritatilor publice sau al diferitelor institutii care cauta sa informeze publicul cu privire la diferite aspecte, trebuie spus ca aceasta metoda de comunicare a fost preluata si in domeniul marketingului online. Cu alte cuvinte, in ultimii ani comunicatele de presa reprezinta o metoda tot mai folosita si tot mai recomandata pentru aceia care isi doresc publicitate online cat mai eficienta.

Insa trebuie spus ca abordarea in cazul comunicatelor de presa difera de celelalte metode de promovare online, chiar si fata de campaniile de advertoriale SEO. Exista similitudini intre campaniile de advertoriale SEO si comunicatele de presa pentru promovarea unei afaceri, insa abordarea este diferita. Similitudinile se refera la faptul ca atat un advertorial SEO, cat si un comunicat de presa in online trebuie sa aiba in vedere cuvinte cheie relevante pentru domeniul promovat, trebuie sa includa backlink-uri catre website-ul promovat si trebuie sa fie postate pe website-uri cu notorietate.

De cealalta parte vorbim si despre diferenta majora intre comunicatele de presa si advertoriale SEO, si anume faptul ca un comunicat de presa este de fapt o stire pe cand un advertorial este similara unei recomandari sau prezinta punctele forte ale unui produs. Cu alte cuvinte, un comunicat de presa nu isi propune sa vanda produse sau servicii. Scopul comunicatelor de presa este acela de a informa un public cat mai larg si cat mai diversificat despre lansarea sau existenta unui anume brand pe piata astfel incat sa creasca vizibilitatea si notorietatea brand-ului respectiv.

Abordarea optima pentru un comunicat de presa cu scopul promovarii online a unei afaceri inseamna alegerea cu atentie a mesajului transmis, adaptarea continutului pentru mediul virtual si alegerea cu atentie a spatiului unde urmeaza a fi postat mesajul publicat prin intermediul comunicatelor de presa.

Astfel, mesajul care se regaseste intr-un comunicat de presa trebuie sa fie exprimat clar, concis si in termeni accesibili publicului larg. De asemenea este foarte important ca mesajul sa contina toate informatiile referitoare la brand-ul promovat si sa fie redactat corect din punct de vedere gramatical, dar si intr-o maniera care sa fie usor de citit. Pentru a respecta aceste aspecte poti apela la specialistii in crearea de mesaje pentru marketing online.

In privinta adaptarii continutului pentru mediul online, acest aspect are in vedere respectarea tehnicilor si cerintelor de optimizare pentru motoarele de cautare. Doar astfel vei putea sa ajungi pe primele pagini in Google atunci cand utilizatorii vor cauta pe baza cuvintelor cheie relevante pentru business-ul tau si vei putea ajunge la un public cat mai numeros.

Referitor la spatiul online unde vor fi postate aceste comunicate de presa, este recomandat sa alegi intotdeauna publicatii si website-uri care se bucura o buna reputatie in randul cititorilor, dar si de o autoritate foarte buna in motoarele de cautare. Tot aici vorbim si despre nisa pe care o acopera website-urile respective, fiind indicat sa postezi comunicate de presa pentru publicitate online pe website-uri dedicate nisei tale sau pe astfel de publicatii generaliste.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *